Hatha Yoga

Wat is Hatha Yoga?

Hatha yoga, ook wel gewone yoga, is de meest voorkomend yoga-vorm in West-Europa. Met Ha – tha – yoga werk je aan een evenwicht tussen inspanning (ha= zon, actie) en ontspanning (tha = maan, rust).

Dat doe je door zowel staande-, zittende- als liggende houdingen (asana’s) te doen en te werken aan ademoefeningen (pranayama’s).

Tijdens de les is er ruimte om tussendoor te voelen wat een oefening doet, welk effect een oefening heeft op je lichaam en wat er in je lichaam verandert. Een kleine beweging of ademoefening kan al een groot effect geven.

Yoga heeft daarom ook alles te maken met bewustwording van niet alleen je lichaam maar ook je geest. Door af en toe de blik “naar binnen” te richten, word je bewuster van je adem, je lichaam, van wat je voelt en wat je denkt.

Gratis één les bijwonen om het te ervaren?

Wat doet Yoga voor je?

Een yoga les helpt je om stress beter aan te kunnen. Je wordt je bewuster van je adem en zult gaandeweg een grotere ademcapaciteit gaan ervaren. Je lichaamshouding verbetert.

Yoga werkt door op je zenuw- en hormoonstelstel op je spieren, gewrichten, klieren en organen. Als je wat langer met yoga bezig bent en regelmatig oefent, zul je merken dat je je steeds vitaler voelt en je lichaam soepeler wordt.

AdemLink - Hatha Yoga lessen - Soepel lichaam - Vitaal gevoel - V2

Voor wie?

De lessen zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Als beginner kun je de oefeningen aanpassen aan je eigen niveau. Als gevorderde kun je de houdingen steeds verder verfijnen met adem- en concentratieoefeningen. Yoga is niet gericht op prestatie maar op individuele ervaring.

Inhoud les

De les is een harmonieus geheel van oefeningen die elkaar aanvullen. Iedere les wordt afgerond met een lange eindontspanning. Doel hiervan is om het hele lichaam tot rust te laten komen en het effect van de oefeningen in het hele lichaam te ervaren. Na afloop van de les drinken we gezamenlijk nog een kopje thee.

Menu